Go eller no go? Den perfekte kjole til bryllup

Delte mavemuskler, en test og før/efter billeder af dunken

Sponsoreret

image

Som jeg nævnte i mens vi var på ferie har jeg fundet ud af at jeg har delte mavemuskler. Egentlig var jeg blevet ret træt af at jeg konstant lignede en i 3 mdr – ret meget længere henne efter måltider. Jeg udelukker ikke at en del af topmaven skylder min ringe kost. Men en ret stor del var jeg nu sikker på ikke skyldtes for meget cola og chokolade. Efter en del googlen rundt fandt jeg ud af at man altså kan have delte mavemuskler. Når man tænker på at min mave, med tvillinger indenbords målte cirka 128 cm må jeg indrømme, at det gav ganske god mening, at mine mavemuskler skulle være blevet udsat for en smule hærværk. Iøvrigt mindes jeg også at en jordemoder engang sagde de var delte, da jeg havde tobleronemave. Altså den blev spids, når jeg rejste mig fra briksen. Men jeg tænkte ikke videre over det dengang.

En konsekvens ved delte mavemuskler kan også være problemer med lænden og også her kunne jeg tjekke af. Det har jeg nemlig ganske længe haft.

Efter jeg ganske perifært nævnte problematikken her i blogsfæren modtog jeg flere mails og beskeder fra nogle af jer der tænkte, at den måske også kunne være gal hos jer. Det er relativt let at finde ud af. Jeg googlede delte mavemuskler og fandt diverse test.

Delte mavemuskler

Adidas løbetights fra Ellos

 

De instruerede mig i at ligge mig ganske fladt ned på ryggen på gulvet. Helt ret, som en lineal. Bøje mine ben og sætte fusserne i gulvet. Sætte tre fingerspidser ned mod den skvulpende bløde mave lige over navlen og løfte mit hovedet. Her smuttede mine fingre så lige fluks ned og jeg kunne mærke mavemusklerne spænde op på hver side af fingrene. Ret spøjs fornemmelse i øvrigt. Men google lige delte mavemuskler, så finder du gode guides og uddybende forklaringer. Hvis man har delte mavemuskler og de er meget delte må man heller ikke bare starte med at træne. Der skal lidt ekspertise til.

Min rectus diastase, som navnet helt korrekt er, var dog ikke større end at jeg kunne læse mig til, at jeg kunne kaste mig ud i specielle øvelser. Jeg købte mig til et program online, som let kan laves lige herhjemme i stuen og ind til videre er jeg altså ret imponeret. Programmet er hurtigt, hårdt og effektivt. Let’s face it, jeg bruger ikke timevis på træning. Jeg er sgu træt når ungerne er puttet.

image

14 dage inde i min træning kan jeg simpelthen ikke længere få fingrene imellem mine mavemuskler. Enten er de helt overspændte fordi jeg er blev bidt af en gal mave trænings hund eller også er de her øvelser bare geniale. Jeg tror på sidste nævnte. Jeg kan allerede mærke effekten af øvelserne. Min holdning er bedre og jeg har 7-9-13 ikke haft ondt i lænden i 14 dage nu og det er usædvanligt. Maven spænder ligesom op af sig selv og jeg føler mig ikke så oppustet eller gravid at se på.

Før og efter billeder af delte mavemuskler

Men smarte mig tog altså også billeder inden jeg første gang lavede øvelserne. Det er dem til venstre, hvis i er i tvivl. Det er lige inden aftensmad, så jeg har altså ikke lige spist, selvom billederne kunne efterlade netop det indtryk. Ej heller gemmer sig en lille bebs i dunken. Sådan så jeg bare ud, når jeg stod ganske afslappet. På billederne til højre ser vi igen min dunk. Blot 14 dage senere. Igen i yderst afslappet tilstand. Der er stadig lang vej igen, men de så synlige resultater på den ringe tid har virkelig givet mig blod på tanken.

delte mavemuskler

Ja faktisk har jeg investeret i træningstøj. Sådan noget har jeg ikke haft til andet end sofa brug i over 10 år. Sørgeligt, men sandt. Men nu skal det altså være. Jeg er træt af topmave, flad mås og trætte lår. Jeg vil strammes lidt op. Til det har jeg i øvrigt også allerede investeret og afprøvet flere hjemme træningsprogrammer. Jeg er ret tosset med at jeg bare kan træne, når ungerne er lagt i seng eller nogle gange, imens de leger lige ved siden af.

Mine løbetight, som det egentlig er, er købt ved Ellos, som har et ret stort udvalg indenfor sportstøj. Både kendte mærker, som Adidas og så deres eget. Jeg venter faktisk en sports bh hvad dag det skal være. Det glæder jeg mig til. Det hoppen bryder pigerne, altså forpartiet, sig nemlig ikke altid om.

Jeg tænker at give updates, som mave træningen skrider frem og måske endda også flere billeder. Det er ret fedt det her synes jeg. Tænkt hvad der kan være sket om en måned eller to 😀

 

Følg med på Instagram under navnet @nannapretzmann og Snapchat under tvillingernesmo 🙂

 

   

19 kommentarer

  • Line

    Hej Nanna
    Du kan vel ikke informere om, hvor du købte dit træningsprogram? Jeg lider af det samme efter en graviditet.
    Vh Line

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anette

    Jeg har også selv delte mavemuskler efter en tvillingegraviditet, og har prøvet at følge forskellige træningsprogrammer for at komme det til livs – dog uden held. Hvilket program har du brugt?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Jeg har brugt Work Out Pedersens program til delte mavemuskler 🙂
      Har du trænet efter program til delte? Hun skriver nemlig meget specifikt at det kun er bestemt øvelser man må lave, da man ellers kan gøre større skade end gavn

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mette

    Hej
    jeg tror også jeg har delte mave muskler, kan ca få plads til to fingre mellem musklerne og ligner også en der har endnu en baby på vej, særligt efter måltider… træls!
    “Link fjernet”

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sarah

    Hejsa 😊 Jeg har desværre også delte mavemuskler efter tre fødsler, så jeg er også meget interesseret i, hvor du har købt dit program? Rigtig god dag 😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Jeg har smidt et link lidt længere nede i kommentarerne.. Håber de er ligeså effektive hos jer, som de har været hos mig ☺️🙌🏻

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • nena

    Prøv også “link fjernet” 👍🏼

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Marlene R.

    Har du udelukkende brugt workshop out Pedersen for det resultat? 😊
    Du skriver du har investeret i flere programmer 😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Jep udelukkende workout Pedersens program til delte mavemuskler 🙂 Jeg har også købt hendes booty program, som maveprogram og helkropsprogrammet.. Dog kun booty jeg har haft gang i udover den til delte mavemuskler..

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • WOW, en forskel og så på SÅ kort tid. Workoutpedersen har jeg hørt meget godt om, og ja, billederne taler vist for sig selv. Forstår godt, du har fået blod på tanden. Sådan – og flot klaret. 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise

    Det er godt nok flotte resultater 🙂 hvad har du givet for programmet?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla

    Hej Nanna 😊. Jeg kunne godt tænkte mig at følge et lignende program, men synes hverdagen kan blive presset på tid med barn, studie og hverdag – hvor lang tid tager det at gå programmet igennem pr gang?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Okay, det her er virkelig en øjenåbner for mig. TAK! Jeg har, ligesom dig, været oppustet på alle tidspunkter af dagen, og ofte uden grund, hvor jeg slet ikke forstod det. Nu har jeg lige læst dit indlæg, og prøvede at ligge mig på gulvet – og vupti, mine fingre røg lige ned imellem mine mavemuskler. Jeg ved godt, jeg lyder over-excited, men det er jeg også! Det er så dejligt, endelig at få svar på det, der har plaget mig så længe. Nu vil jeg købe det program, og komme igang med at træne min mave 😀
    Igen, tak for at dele!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Jeg har også virkelig været glad for at finde ud af det og ikke mindst at det kunne trænes væk.. Vi er åbenbart mange i samme båd – godt vi kan hjælpe hinanden med tips 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Go eller no go? Den perfekte kjole til bryllup